جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 494
  • کل نظرات : 384
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 133
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 404
  • بازديد ديروز : 285
  • بازديد کننده امروز : 27
  • بازديد کننده ديروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 14
  • بازديد هفته : 404
  • بازديد ماه : 11,558
  • بازديد سال : 75,819
  • بازديد کلي : 626,076
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 54.161.100.24
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

آخرین ارسالی های انجمن

در اين بخش سعي مي كنيم تا فايل هاي صوتي محلي را در اختيار شما بگذاريم .جهت دريافت يا دانلود فايل صوتي كافي است كه روي گزينه دريافت را انتخاب كنيد و در صفحه بعد روي گزينه زير

كليك كنيد تا فايل صوتي را دريافت نماييد .

در اين پست فقط يك فايل صوتي براي بازديد كنندگان عموم گذاشته شده است . براي دريافت ادامه فايل هاي صوتي بايد ابتدا در بخش عضويت عضو شده و بعد با وارد شدن به بخش منوي كاربري مي توانيد ادامه فايل هاي صوتي را دريافت نماييد.

 1-فقيري با حجم 6.3 مگا بايت

 

-   جشن میلاد حضرت معصومه صلی ا... به میزبانی پایگاه بسیج شهدای نسن نور (واحد خواهران) در حسینیه نورالهدی در تاریخ 16/7/89 برگزار گردید. در این مراسم علاوه بر مداحی، سرود و پیرامید اجرا شد و به مناسبت روز دختر به تمام دختران حاضر در جلسه شاخه گلی اهدا گردید و همچنین به کسانی که نامشان معصومه بود جوایزی اهدا گردید.

2-   مراسم جشن ولادت امام رضا علیه السلام در تاریخ 27/7/89 در حسینیه نورالهدی برگزار شد. در این مراسم علاوه بر قرائت قرآن و مداحی حضرت آیت اله دکتر قرهی به سخنرانی پرداختند. همچنین به عزیزانی که نامشان رضا و علی رضا بود هدایایی اهدا گردید و در انتها با شام از میهمانان پذیرایی شد. این مراسم به میزبانی پایگاه بسیج شهدای نسن و همکاری هیئت امنای حسینیه برگزار شد.

3-  دومین دوره مسلبقات فوتبال لیگ فجر با حضور 8 تیم  که همگی از همشهریان محترم هستند از تاریخ 30/7/89  در مجموعه ورزشی شهید موگوئی (کارون) آغاز شد این مسابقات جمعه ها از ساعت 12 الی 15 برگزار می شود. علاقه مندان می توانند برای تماشای مسابقات مراجعه فرمایند.

كَلِشْتِ كا- مازندران

تعداد افراد مناسب براي بازي دو نفر دسته هاي دو نفري در كنار هم در يك زمين، منتهي جداگانه مي توانند بازي كنند.
نحوه تهيه و ابزار بازي چنين است كه ابتدا تعدادي از چوبهايي به قطر دو تا چهار سانتي متر و بلندي تقريبي 20 تا 40 سانتي متر كه يك سر آن مانند مداد تراشيده و تيز كرده و يكسر ديگر آن گرد مي باشد.مكان بازي در زميني نرم و نمناك و بدون سنگ يا سنگريزه باشد صورت مي گيرد و كلشت هايي كه در اين بازي بكار مي رود عبارتند از : مولك MULAK ، كلشت متوسط و نازوار.
مولك كلشت كوتاه قدي است به طول 20 تا 25 سانتي متر  و قطر 5/2 سانتي متر.
كلشت متوسط كلشتي است با طول 30 يا 35 سانتي متر و قطر 2 تا 4 سانتي متر .
نازوار  كلشتي است تقزيبا بلندتر و كلفت تر از دو كلشت قبلي كه جنس آن حتما از (شل چو و صاف) چوب تر مي باشد كه بلندي آن 40 تا 45 سانتي متر و به قطر 3 يا 4 سانتي متر است.
مي توان فردي را براي نگهداري كلشتها انتخاب كرد كه به آن خيردار ( XeyrDar ) مي گويند كه اگر برنده نشوند مي گويند دست خيردار خوب نبوده.
اما در شروع بازي تست زمين بازي لازم است كه به اصطلاح محلي و مفهوم آن چنين است كه دونفر بازيكن يكي از آنها كلشتي را در زمين يار يارقيب وي براي اينكه متوجه موضوع مي باشد بلافاصله چون زمين را مناسب نمي بيند مي گويد: دِگ با دكِ نا DEG BA DEKE NA يعني اين زمين را براي بازي قبول ندارم و اما چنانچه فردي كه كلشت را بعنووان تست رها مي كند همزمان بگويد : هارشِم فرو HARSHEM FROV زمين فرو مي رود يا نه .
اگر زمين بنظر او مناسب هست بلافاصله قبل از زبان گشودن رقيب يا فرد مقابل كه مي گويد دِگ با دِك نا بايد بگويد دِ" با دِك يعني براي بازي اين زمين را قبول دارم و بعد از انجام اين مرحله بازي بدين گونه شروع مي شود كه نفر اول كلشت را با دست به شتاب بلند كرده و در زمين فرو مي كند (گِل كنه ) و نفر مقابل هم بدين صورت كلشت خودرا محكم به كلشت نفر اول مي زند كه اگر آنرا از جا كند يا انداخت كلشت نفر اول را بر ميدارد و بازي به همين نحو ادامه پيدا مي كند تا اينكه كلشت مولك هاي نفر اول يا دوم تمام شود كه بعد از ان كلشت متوسط بهميدان بازي مي آيد چنانچه كلشت متوسط يكي از طرفين تمام شد ( نازوار به ميدان مي آيد  و دوطرف مقابل هر دو با كلشت نازوار مي جنگند تا اين كه يكي از طرفين همانند قبل تمام كلشت يار مقابل را ببرد و امام اگر مهارت يكي از بازيكنان ضعيف بود و كلشت او در زمين فرو نرفت و يا اكمي در زمين نشست اين امتياز به وي داده مي شود تا بلافاصله بگويد
( سردِمتك  ( SAR DAMETAK   كه معني آن اين است كه روي قسمت فرو رفته كلشت در زمين لگد كند و در حقيقت استقامت  ان را در زمين بالا ببرد يا ياري بدهد ولي چنانچه يار مقابل قبل از او بگويد ( سردِمتك  ( SAR DAMETAK NA   يعني حق نداري لگد كني و بايد كلشت تو بهمان صورت در زمين باشد .
شرايط بردن كلشت ها در بازي چنين است : اگر كلشت يكي از افراد به هنگام  زدن روي فرو نرفت و كلشت در زمين طوري با كلشت افتاده اصبت كند كه 5 سانتي متر يا بيشتر آن را تكان  داده يا جابجا كند و يا به حركت درآورد در غير اينصورت صاحب كلشت افتاده مي تواند كلشت را بردارد و به بازي ادامه دهد.
شرط ديگر بردن كلشت ها اين است كه چنانچه يكي از طرفين  كلشت را زد به طوري كه كلشت فرو نشانده طرف مقابل كمتر از 3 سانتي متري زمين نزديك شد برنده به حساب مي آيد  و در غير اينصورت كلشت را برداشته ، بازي ادامه مي يابد تا اينكه در پايان بازي ، يكي از طرفين كلشتش تمام شود كه طرف برنده مي گويد( دُس بَشورد         DAS BASURD  ) يعني دستهايت را شستم و اين كنايه از خالي كردن دستهاي رقيب از كلشت مي باشد و بالاخره تيم برنده ، كلشت هاي خود را جمع كرده و محل بازي را ترك مي گويند.
در اين بازي تمركز حواس شرط اساسي بازي است.
توضيح: اصطلاح دِك با دِگ نا DEG BA DEG NA به هنگام بازي توسط بازيكنان به كار برده مي شود كه فرد زننده كلشت چنانچه كلشت او در زمين فرو نرفت بلافاصله بايد بگويد دِك با دِگ نا يعني دوباره بايد بزنم و اگر قبل از او طرف مقابل گفت دِ با دِگ نا او نبايد دست به كلشت بزند بلكه به همان صورت بايد روي زمين باشد تا طرف مقابل بزند و اين اصطلاح در خلال بازي چندين بار تكرار شود

منبع: كتاب كندلوس

سي كل كا- مازندران

تعداد افراد مناست براي بازي دوازده نفره كه به دو گروه شش نفره طبق يارگيري تقسيم مي شوند.وسايل بازي :

2-  سي كل (داهله Dahla ) يك عدد

4 – تب (توپ) كه از مقداري ريس ( نخ پشمي ) كه ( در منطقه به مقدار فراوان موجود است  و پارچه كهنه درست مي كنند)

سي كل (داهله) چوب تر دوشاخه اي كه به قطر سه سانتيمتر و طول شصت سانتيمتر مي باشد

چك كه به قور يك سانتيمتر و طول چهل سانتيمتر  مي باشد .

اصطلاح چك cakدر زبان محلي به پاي انسان گفته مي شود چون سي كل و چك به هنگام قرار گرفتن در زمين به پاي انسان ماننده مي شود لذا به يك چك cak  = پا و سيك = sik بدون پا بدين منظور مي باشد.

اما مقدماتي  كه براي شروع بازي لازم است: ابتدا گروهي كه مي خواهند بازي را آغاز كنند بين خود دو نفر را به عنوان رهبر (سلارsalar ( انتخاب مي كنند كه معمولا زبده تر و زرنگتر و ماهر تر از ديگران هستند
پس از يارگيري بدين نحو صورت مي گيرد كه در محل برگزاري دو به دو ، مخفيانه ، از برابر سلار ها فاصله مي گيرند و براي خود نامهايي مثل شير،ببر،طوطي،طاووس، انار يا گل كه هريك مظهر شجاعت، قدرت، زيبايي  و شيريني است انتخاب مي كنند و دوباره به پيش سلارها مي آيند  و يكي از آنان رو به سلارها كرده مي گويد:

سلام سلار

سلار: عليك برار

و پس از ان يكي از دو نفر به عنوان مثال مي گويد: طوطي خاينه ( مي خواهي = xayne ) يا طاوس كه يكي از سلارها طبق نوبت براي يارگيري با اعضا و گروه خود مشورت و يكي را به دلخواه انتخاب مي كند و كار يارگيري بدين نحو پايان  مي گيرد  سپس براي شروع بازي سي كل يا دو شاخه را محكم در مركز زمين فرو مي كنند كه بر اثر برخورد با توپ ، نيفتد و از جا در نيايد.

پس از آن سي كل چو (چك) را در دو طرف سي كل بصورت حاءل قرار مي دهند كه بر اثر برخورد توپ به سي كل  و همان چك به زمين بيفتد

اما مكان قرار گرفتن دو تيم در بازي به اين صورت مي باشد كه با پانزده شاب (گام) بلند سلار ( قدمهاي بلند سلار) از دو طرف محل استقرار سي كل چو تعيين مي شود كه به نامهاي گل بالا و گل پايين معروف است.

پس از ان به طريقي كه ذكر آن گذشت خشك يا تر مي كنند و طرف برنده معلوم و بازي با نظارت دو سلار بدين گونه شروع مي شود:

سلار تب زن ( عضوي كه تب را به سي كل چو مي زند) بازي را آغاز مي كند. تب زن بايد تب را به سي كل چو بزند كه دو تا چك  يا دست كم يك چك را به زمين بيندازد كه رد اين ميان اگر يكي از سي كل چوها(چك ها) افتادمي گويد يك چك كه مفهوم آن اين است كه يك پا از اعضاي طرف مقابل را انداخته ( لنگ كرده است ) و اگر هر دو سي كل چوها را بيندازد مي گويد " سيك " يعني يكي از اعضاي مقابل هر دو پاي او را زده و اداخته است و به اين ترتيب طرف مقابل " سوخته " به حساب مي ايد يعني از تب زدن محروم مي شود و رفيق او كه از تب زدن در اين مرحله از بازي محروم شده بود مانند طرف مقابل به سي كل چو مي زنند كه بدين نحو بازي ادامهم مي يابد.

در اين جا حالتي ديگر هم پيش مي آيد كه اگر يكي از اعضاي (يك چك ) و درحال بازي و زدن تب به سي كل چو باشد چنانچه يكي از طرفين تب را چنان زد كه هر د سي كل چو افتادند مي گويد ( سيك و هر كه هم بيه يك چك ( sik – o – harke ham bia yak cak يعني اگر يك نفر از اعضاي ديگر شما هم بيايد يك چك است(پايش لنك است ) و ديگر اينكه در اين ميان چنانچه به نحوي يكي از سلارها و يا ديگر اعضا به هنگام زدن تب ، يار مقابل تب را به شرط اينكه يكبار با برخورد به زمين در دست (علم ALAM ) بگيرند تب زن مقابل يا رفيق ديگرش يك چك مي شود كه به ازاي هر يك علم سلار و يا اعضاي گروه او بازي به مرحله سيك شدن يك يك در آخر همه بازيكنان مي شود

و اما اگر تب زن ، تب خود را (بن ركي) زد يعني به صورت غلطلاندن روي زمين زد سلارهاي طرفين نخستين بار به او تذكر ميدهند كه در دفعات بعد در صورت تكرار از بازي اخراج مي شود كه سلار به تندي رو به او كرده و او را اخراج مي كند و بازي ادامه مي يابد تا يكي از طرفين ، بازي را درمرحله اول ببرد كه اين حالت بازي ( قنپر Qanpar ) هم دارد يعني طبق قرارداد طرفين بازي كه دوبار بايد ببرند كه مرحله ت=اول بنحوي كه ذكر آن گذشت مي باشد و مرحله بعدي اجراي حكم كه به محض برنده شدن جوايز يا انجام كارهايي كه بعد از برنده شدن بايد صورت گيرد انجام مي پذيرد.

اما اگر يكي از طرفين بازي كه قنپر آن تمام شده باشد بازي طبق روال فبلي ادامه مي بايد تا اينكه يكي از تيمها بعد از برنده شدن در مرحله اول، مرحله دوم بازي را هم ببرد كه در اينجا بايد بازيكنان طرف بازنده تك تك اعضاي برنده بازي از گل بالا تا گل پايين و برعكس در يك رفت وبرگشت كامل سواري دهند كه در هنگام اجراي عمل گروه برنده با شور و هيجان كامل كلمه اي را با صداي بلند تكرار مي كنند(دوشي دوشي  dushy dushy  ) يعني سواري سواري . در بعضي مواقع در اين نوع بازي ممكن است يكي از طرفين هميشه بازنده باشد كه در بازي شور و هيجاني بيشتر به خود مي گيرد و يا به هنگام زدن سي كل چوها توسط يكي از اعضاي گروه چنانچه چك ها نيفتد و در عوض ف طرف مقابل آن را با دست علمALAM بگيرد خود امتيازي ديگري در بازي به گروه علم ALAM گيرنده تب مي رساند.

در شروع بازي چنانچه يار مقابل بتواند سيك كند(هر دو پايه را بيندازد ) سلار طرف مقابل از بين افراد خود يكي را كه ناشي و تازه كار است و احتمال موفقيت ندارد بازنده اعلام مي كند يعني قبل ارآنكه وارد بازي شود مي سوزد كه به اصطلاح به او اموناشت ( AMUNSHT) يعني كسي كه امان نداشت مي گويند.
منبع : كتاب كندلوس

امیر گِت جان

                          اول بسم الله گمِ اسم خدار      

                     صلوات رسمِ محمّد صلی الله رِ

                      حسن باحسین هر دِ فاطمه بزا رِ  

    عجب نور پاک داشتِ وشون دِتارِ

 

    آقام علی علی جان مولا علی جان


ادامه مطلب

الك دولك

نوع بازي : دست جمعي

تعداد بازيكنان :حداقل در هردسته 10 نفر

سن بازيكنان : 12 تا17 سال

وسايل بازي: دوتا آجريا سنگ، يك قطعه چوب به طول 10سانتي متر به نام الك ويك قطعه چوب به طول يك متربه نام دولك

محل بازي: فضاي باز، زمين صاف وهموار

هدف بازي: رشد مهارتهاي حركتي، چابكي وتقويت عضلات دست وپا


ادامه مطلب

با تشكر از آقاي حيدري كه اين تصاوير را براي اين وب سايت فرستادند .

و هم چنين مي توانيد كه با ثبت نام در اين وب سايت و مراجعه به صفحه انجمن نظرات و تصاوير و كليپ هايي را كه مي خواهيد كه ساير بازديد كنندگان ببينند در قسمت انجمن وب سايت درج كنيد.

با تشكر

بسيج شهداي نسن نور

 

 

 

ادامه عكس ها در ادامه مطلب مي باشد كه با عضويت در اين وب سايت و وارد شدن به منوي كاربري قابل به مشاهده ادامه مطلب مي باشيد.


ادامه مطلب

بسم  رب  الشهدا  و  الديقين

و لا تحسبن الذين قتلو في سبيل الله امواتا

 

 

 

چه کسی را می توان شهید نامید؟

«شهید» کسی است که برای برقراری عدالت قیام می‌کند، خود را در راه خدا فدا کرده و برای رسیدن به رضا و وصال محبوب، از هستی خود هجرت می‌کند.

واژه «شهید» در قرآن کریم فراوان به چشم می‏خورد؛ شهید از اسماء حسنای الهی است و در لغت به معنی کسی است که در گواهی ‌دادن خود امین باشد و نیز گفته‏ شده است شهید به معنی کسی است که هیچ چیز از علم او پوشیده نیست و به معنی حاضر هم به کار رفته است.
شهید بر وزن فعیل و صیغه مبالغه است؛ وقتی علم به طور مطلق و بدون قید در نظر گرفته شود، بر ذاتی که به آن متّصف شده «علیم» اطلاق می‏شود و چنانچه مقصود، اطلاع از امور نهانی باشد، متّصف به آن را «خبیر» می‏گویند و هرگاه اطلاع از امور ظاهر مراد باشد از آن به «شهید» تعبیر می‏‌شود.

نکته قابل توجه این است که چرا به کسی که در راه خدا کشته می‏شود «شهید» می‏گویند؟ و آیا کسانی که در غیر از مسیر حق حرکت می‌کنند و کشته می‌شوند، شهید هستند یا خیر؟

به کسی که خود را در راه خدا فدا کرده و برای رسیدن به رضا و وصال محبوب از هستی خود، در این عالم صرف نظر کرده و از تمام لذائذ مادّی دست کشیده «شهید» اطلاق می‏کنند.
از این جهت «شهید» را «شهید» گفته‏اند که خداوند و فرشتگان گواهی می‏دهند که او اهل بهشت است و در روز قیامت از وی می‏خواهند که با پیامبر (ص) درباره اعمال و کردار امم پیشین شهادت بدهد.
همچنین «شهید» زنده، شاهد و حاضر است و می‏بیند و برای آنکه کرامت‌ها و نعمت‌هایی را که به سبب کشته شدنش در راه خدا برایش آماده شده می‏بیند.
به این دلیل به فردی که در راه خدا کشته می‌شود، «شهید» می‌گویند که در راه گواهی دادن به حق و در راه امری که برای خداست قیام کرده به گونه‏ای که هستی خود را در آن راه از دست داده و راهنمای دیگران است و فرشتگان هنگام کشته شدن گواهی دهند که او در راه خدا کشته شده و در نزد او حاضرند.

 

بسيج شهداي نسن

شعر 1

مه دل تنگه سر هادِ شه صدا رِ
بزن ساز و دم هادِ لله‌وا رِ
ته جا بلبل گلي به گلي نونه
ته نخوندي پيله ، پاپلي نونه
بي ته لاله و لمپا سو ندنه
ونوشه اسبه بونه ، بو ندنه
بهار وائه پيغومِ پِه اني
هلي اسبه جِمه رِ دوجني
بهار گله‌ي بچا بچايي
ميا گيرنه مه دل ته بي‌صدايي
خل توم گوم بيمه ، مه ويشه تِئي
نوج بزه پيتومه ، مه ريشه تِئي
برو بي ته سو آ صفا ندارنه
تناري گلي ونگا وا ندارنه
مه دل تنگه دم هاده لله وا رِ
بزن ساز و دم هادِ شه صدا رِ
مه دل تنگه سر هادِ شه صدا رِ
بزن ساز و دم هادِ لله‌وا رِ
ته جا بلبل گلي به گلي نونه
ته نخوندي پيله ، پاپلي نونه
بي ته لاله و لمپا سو ندنه
ونوشه اسبه بونه ، بو ندنه
بهار وائه پيغومِ پِه اني
هلي اسبه جِمه رِ دوجني
بهار گله‌ي بچا بچايي
ميا گيرنه مه دل ته بي‌صدايي
خل توم گوم بيمه ، مه ويشه تِئي
نوج بزه پيتومه ، مه ريشه تِئي
برو بي ته سو آ صفا ندارنه
تناري گلي ونگا وا ندارنه
مه دل تنگه دم هاده لله وا رِ
بزن ساز و دم هادِ شه صدا رِ
مه دل تنگه سر هادِ شه صدا رِ
بزن ساز و دم هادِ لله‌وا رِ
ته جا بلبل گلي به گلي نونه
ته نخوندي پيله ، پاپلي نونه
بي ته لاله و لمپا سو ندنه
ونوشه اسبه بونه ، بو ندنه
بهار وائه پيغومِ پِه اني
هلي اسبه جِمه رِ دوجني
بهار گله‌ي بچا بچايي
ميا گيرنه مه دل ته بي‌صدايي
خل توم گوم بيمه ، مه ويشه تِئي
نوج بزه پيتومه ، مه ريشه تِئي
برو بي ته سو آ صفا ندارنه
تناري گلي ونگا وا ندارنه
مه دل تنگه دم هاده لله وا رِ
بزن ساز و دم هادِ شه صدا رِ
مه دل تنگه سر هادِ شه صدا رِ
بزن ساز و دم هادِ لله‌وا رِ
ته جا بلبل گلي به گلي نونه
ته نخوندي پيله ، پاپلي نونه
بي ته لاله و لمپا سو ندنه
ونوشه اسبه بونه ، بو ندنه
بهار وائه پيغومِ پِه اني
هلي اسبه جِمه رِ دوجني
بهار گله‌ي بچا بچايي
ميا گيرنه مه دل ته بي‌صدايي
خل توم گوم بيمه ، مه ويشه تِئي
نوج بزه پيتومه ، مه ريشه تِئي
برو بي ته سو آ صفا ندارنه
تناري گلي ونگا وا ندارنه
مه دل تنگه دم هاده لله وا رِ
بزن ساز و دم هادِ شه صدا رِ
مه دل تنگه سر هادِ شه صدا رِ
بزن ساز و دم هادِ لله‌وا رِ
ته جا بلبل گلي به گلي نونه
ته نخوندي پيله ، پاپلي نونه
بي ته لاله و لمپا سو ندنه
ونوشه اسبه بونه ، بو ندنه
بهار وائه پيغومِ پِه اني
هلي اسبه جِمه رِ دوجني
بهار گله‌ي بچا بچايي
ميا گيرنه مه دل ته بي‌صدايي
خل توم گوم بيمه ، مه ويشه تِئي
نوج بزه پيتومه ، مه ريشه تِئي
برو بي ته سو آ صفا ندارنه
تناري گلي ونگا وا ندارنه
مه دل تنگه دم هاده لله وا رِ
بزن ساز و دم هادِ شه صدا رِ

درباره ما

روستاي نسن نور
نسن نور روستايي از توابع اوز رود، بخش بلده، شهرستان نور، استان مازندران است. اين روستا در جنوب مازندران ، جنوب غربي شهرستان نور و شمال استان تهران واقع شده است و خط مرزي دو استان را مي سازد به طوري كه قسمتي از كوههاي آن در استان اخير واقع است كه از شمال به كوههاي كجور ،ازغرب وشرق به كوههاي نور واز جنوب به كوههاي استان تهران متصل است.

ارتباط با مدیر

ارتباط با مدير