جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 500
  • کل نظرات : 386
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 134
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 93
  • بازديد ديروز : 363
  • بازديد کننده امروز : 28
  • بازديد کننده ديروز : 73
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل ديروز: 2
  • بازديد هفته : 2,408
  • بازديد ماه : 10,387
  • بازديد سال : 108,817
  • بازديد کلي : 659,074
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 35.175.190.77
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

آخرین ارسالی های انجمن

امیر گِت جان

                          اول بسم الله گمِ اسم خدار      

                     صلوات رسمِ محمّد صلی الله رِ

                      حسن باحسین هر دِ فاطمه بزا رِ  

    عجب نور پاک داشتِ وشون دِتارِ

 

    آقام علی علی جان مولا علی جان


ادامه مطلب

الك دولك

نوع بازي : دست جمعي

تعداد بازيكنان :حداقل در هردسته 10 نفر

سن بازيكنان : 12 تا17 سال

وسايل بازي: دوتا آجريا سنگ، يك قطعه چوب به طول 10سانتي متر به نام الك ويك قطعه چوب به طول يك متربه نام دولك

محل بازي: فضاي باز، زمين صاف وهموار

هدف بازي: رشد مهارتهاي حركتي، چابكي وتقويت عضلات دست وپا


ادامه مطلب

با تشكر از آقاي حيدري كه اين تصاوير را براي اين وب سايت فرستادند .

و هم چنين مي توانيد كه با ثبت نام در اين وب سايت و مراجعه به صفحه انجمن نظرات و تصاوير و كليپ هايي را كه مي خواهيد كه ساير بازديد كنندگان ببينند در قسمت انجمن وب سايت درج كنيد.

با تشكر

بسيج شهداي نسن نور

 

 

 

ادامه عكس ها در ادامه مطلب مي باشد كه با عضويت در اين وب سايت و وارد شدن به منوي كاربري قابل به مشاهده ادامه مطلب مي باشيد.


ادامه مطلب

بسم  رب  الشهدا  و  الديقين

و لا تحسبن الذين قتلو في سبيل الله امواتا

 

 

 

چه کسی را می توان شهید نامید؟

«شهید» کسی است که برای برقراری عدالت قیام می‌کند، خود را در راه خدا فدا کرده و برای رسیدن به رضا و وصال محبوب، از هستی خود هجرت می‌کند.

واژه «شهید» در قرآن کریم فراوان به چشم می‏خورد؛ شهید از اسماء حسنای الهی است و در لغت به معنی کسی است که در گواهی ‌دادن خود امین باشد و نیز گفته‏ شده است شهید به معنی کسی است که هیچ چیز از علم او پوشیده نیست و به معنی حاضر هم به کار رفته است.
شهید بر وزن فعیل و صیغه مبالغه است؛ وقتی علم به طور مطلق و بدون قید در نظر گرفته شود، بر ذاتی که به آن متّصف شده «علیم» اطلاق می‏شود و چنانچه مقصود، اطلاع از امور نهانی باشد، متّصف به آن را «خبیر» می‏گویند و هرگاه اطلاع از امور ظاهر مراد باشد از آن به «شهید» تعبیر می‏‌شود.

نکته قابل توجه این است که چرا به کسی که در راه خدا کشته می‏شود «شهید» می‏گویند؟ و آیا کسانی که در غیر از مسیر حق حرکت می‌کنند و کشته می‌شوند، شهید هستند یا خیر؟

به کسی که خود را در راه خدا فدا کرده و برای رسیدن به رضا و وصال محبوب از هستی خود، در این عالم صرف نظر کرده و از تمام لذائذ مادّی دست کشیده «شهید» اطلاق می‏کنند.
از این جهت «شهید» را «شهید» گفته‏اند که خداوند و فرشتگان گواهی می‏دهند که او اهل بهشت است و در روز قیامت از وی می‏خواهند که با پیامبر (ص) درباره اعمال و کردار امم پیشین شهادت بدهد.
همچنین «شهید» زنده، شاهد و حاضر است و می‏بیند و برای آنکه کرامت‌ها و نعمت‌هایی را که به سبب کشته شدنش در راه خدا برایش آماده شده می‏بیند.
به این دلیل به فردی که در راه خدا کشته می‌شود، «شهید» می‌گویند که در راه گواهی دادن به حق و در راه امری که برای خداست قیام کرده به گونه‏ای که هستی خود را در آن راه از دست داده و راهنمای دیگران است و فرشتگان هنگام کشته شدن گواهی دهند که او در راه خدا کشته شده و در نزد او حاضرند.

 

بسيج شهداي نسن

شعر 1

مه دل تنگه سر هادِ شه صدا رِ
بزن ساز و دم هادِ لله‌وا رِ
ته جا بلبل گلي به گلي نونه
ته نخوندي پيله ، پاپلي نونه
بي ته لاله و لمپا سو ندنه
ونوشه اسبه بونه ، بو ندنه
بهار وائه پيغومِ پِه اني
هلي اسبه جِمه رِ دوجني
بهار گله‌ي بچا بچايي
ميا گيرنه مه دل ته بي‌صدايي
خل توم گوم بيمه ، مه ويشه تِئي
نوج بزه پيتومه ، مه ريشه تِئي
برو بي ته سو آ صفا ندارنه
تناري گلي ونگا وا ندارنه
مه دل تنگه دم هاده لله وا رِ
بزن ساز و دم هادِ شه صدا رِ
مه دل تنگه سر هادِ شه صدا رِ
بزن ساز و دم هادِ لله‌وا رِ
ته جا بلبل گلي به گلي نونه
ته نخوندي پيله ، پاپلي نونه
بي ته لاله و لمپا سو ندنه
ونوشه اسبه بونه ، بو ندنه
بهار وائه پيغومِ پِه اني
هلي اسبه جِمه رِ دوجني
بهار گله‌ي بچا بچايي
ميا گيرنه مه دل ته بي‌صدايي
خل توم گوم بيمه ، مه ويشه تِئي
نوج بزه پيتومه ، مه ريشه تِئي
برو بي ته سو آ صفا ندارنه
تناري گلي ونگا وا ندارنه
مه دل تنگه دم هاده لله وا رِ
بزن ساز و دم هادِ شه صدا رِ
مه دل تنگه سر هادِ شه صدا رِ
بزن ساز و دم هادِ لله‌وا رِ
ته جا بلبل گلي به گلي نونه
ته نخوندي پيله ، پاپلي نونه
بي ته لاله و لمپا سو ندنه
ونوشه اسبه بونه ، بو ندنه
بهار وائه پيغومِ پِه اني
هلي اسبه جِمه رِ دوجني
بهار گله‌ي بچا بچايي
ميا گيرنه مه دل ته بي‌صدايي
خل توم گوم بيمه ، مه ويشه تِئي
نوج بزه پيتومه ، مه ريشه تِئي
برو بي ته سو آ صفا ندارنه
تناري گلي ونگا وا ندارنه
مه دل تنگه دم هاده لله وا رِ
بزن ساز و دم هادِ شه صدا رِ
مه دل تنگه سر هادِ شه صدا رِ
بزن ساز و دم هادِ لله‌وا رِ
ته جا بلبل گلي به گلي نونه
ته نخوندي پيله ، پاپلي نونه
بي ته لاله و لمپا سو ندنه
ونوشه اسبه بونه ، بو ندنه
بهار وائه پيغومِ پِه اني
هلي اسبه جِمه رِ دوجني
بهار گله‌ي بچا بچايي
ميا گيرنه مه دل ته بي‌صدايي
خل توم گوم بيمه ، مه ويشه تِئي
نوج بزه پيتومه ، مه ريشه تِئي
برو بي ته سو آ صفا ندارنه
تناري گلي ونگا وا ندارنه
مه دل تنگه دم هاده لله وا رِ
بزن ساز و دم هادِ شه صدا رِ
مه دل تنگه سر هادِ شه صدا رِ
بزن ساز و دم هادِ لله‌وا رِ
ته جا بلبل گلي به گلي نونه
ته نخوندي پيله ، پاپلي نونه
بي ته لاله و لمپا سو ندنه
ونوشه اسبه بونه ، بو ندنه
بهار وائه پيغومِ پِه اني
هلي اسبه جِمه رِ دوجني
بهار گله‌ي بچا بچايي
ميا گيرنه مه دل ته بي‌صدايي
خل توم گوم بيمه ، مه ويشه تِئي
نوج بزه پيتومه ، مه ريشه تِئي
برو بي ته سو آ صفا ندارنه
تناري گلي ونگا وا ندارنه
مه دل تنگه دم هاده لله وا رِ
بزن ساز و دم هادِ شه صدا رِ

زیز           =                    زوزه، گِزگِز

زَنا            =                    زن

زَناکنن     =                     زنها

زیل         =                     پر، لب ریز

زِمِسِّن      =                     زمستان

زِلفین       =                 قفل



ادامه مطلب

و از آیات او آفرینش آسمانها و زمین و تفاوت زبانها و رنگهای شماست؛ در این نشانه هایی است برای عالمان

سوره روم آیه 22

لغتنامه

 

واژگان

الف)

آسنی                      =     قصه

آفتاب کِل               =   آفتاب گیر

اُردِ                         =      می آوردی

اُرد                         =   دستور


ادامه مطلب

 زمين شناسي عمومي     

منطقه نسن (دره نور) جزء چين خوردگي البرز مي باشد .اين ناحيه از دو سري رشته كوه شرقي ـ غربي  (پيرتر) و شمالي ـ جنوبي (جوانتر) تشكيل گرديده است بعلت واقع شدن اين پهنه در منطقه‌اي فعال(تكتونيزه) با شكستگي فراوان حايز اهميت فراوان مي باشد .

چينه شناسي

لايه هاي موجود در كوهستانهاي نسن بر اثر فشار صفحاتي كه تحت فشار پليت ايران مركزي هستند چين خورده اند .رخنمونهاي چينه اي منطقه عبارت است از سازند شمشك ـ نسن ـ فجان ـ روته و . . . كه جنس اين لايه ها در بخش هاي بعدي مشخص گرديده است .


ادامه مطلب

جغرافيا واقليم نسن نسن روستايي كوهستاني كه بر روي آبرفتهاي اوزرود در تقاطع رود خانه آزاد كوه و لابشم بنا گرديده است. اين روستا در طول جغرافيايي ّ 33 و ْ51 و عرض جغرافيايي ّ13 و ْ36 واقع شده است كه در ۲۲ كيلومتري شرق پل زنگوله در جاده چالوس و 35 كيلومتري غرب بلده، مركز بخش درة نور قرار دارد . كل جمعيت آن به اضافه خوشنشينهاي روستا حدود 3000 نفر مي باشد ،نژاد مردم آن آريايي ورنگ پوست آنها گندمي يا سفيد پوست مي باشند و اكثر مردمان داراي قد متوسط و شغل آنها اغلب دامداري وكشاورزي مي باشد .مردم اين روستا به زبان فارسي وگويش طبري با مخلوطي از لغات گويشهاي پهلوي ،كردي ، گيلكي، لري وباز مانده زبان ايرانيان قديم يعني پارسي ميانه سخن مي‌گويند . طبق آماراستان مازندران به ازاء ٩٩مرد١٠٠ زن در اين استان وجود دارد و حدود ٩٠ درصد مردم اين استان با سواد مي باشند. ساختمانهاي آن از گل وسنگ يا خشت با سقف گلي با فنداسيون چوبي("تك و دوش كش" كه سيستم بسيار مناسب براي ايمني در برابر زلزله مي باشد) ، جديداّ بصورت ماسه وسيمان با فنداسيون بتني و سقف شيرواني مي باشد. راه دسترسي به روستا جاده آسفالته با امتداد شرقي ـ غربي كه فاصله آن با جاده اصلي (جاده چالوس )22 كيلومتر مي باشد. ٩٠ درصدجمعيت آن غير ساكن هستند. جدول فاصله نسن با روستا ها و شهرهاي اطرف نام آبادی فاصله(km) نام آبادی فاصله(km) پیل 7 پل زنگوله 22 میناک 9 تهران(جاده هراز) 210 کلاک پایین 13 تهران(جاده چالوس) 151 کلاک بالا 16 تهران(آزاد راه) 70 الیکا 13 چالوس 96 اوز 18 بلده 35 آب هوا وپوشش گياهي هواي نسن متاثر از كوهها و زمينهاي سرسبز با چشمه هاي آب سرد و گوارا محيط بسيار مناسبي را در فصل بهار وتابستان فراهم‌ساخته و همچنين كوههاي پر برف آن در زمستان بسيار زيبا وديدني است.


ادامه مطلب

درباره ما

روستاي نسن نور
نسن نور روستايي از توابع اوز رود، بخش بلده، شهرستان نور، استان مازندران است. اين روستا در جنوب مازندران ، جنوب غربي شهرستان نور و شمال استان تهران واقع شده است و خط مرزي دو استان را مي سازد به طوري كه قسمتي از كوههاي آن در استان اخير واقع است كه از شمال به كوههاي كجور ،ازغرب وشرق به كوههاي نور واز جنوب به كوههاي استان تهران متصل است.

ارتباط با مدیر

ارتباط با مدير